Doświadczenie:
Jest absolwentką: Podyplomowych Studiów w zakresie: Romowie w Polsce – historia, prawo, kultura, stereotypy etniczne (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie 2018), Podyplomowych Studiów Muzeologicznych (Uniwersytet Jagielloński 2017), Podyplomowych Studiów z zakresu Gender (Uniwersytet Jagielloński 2007), Socjologii (Uniwersytet Jagielloński 2007), Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych (Uniwersytet Jagielloński 2007) oraz Filologii Polskiej (specjalności komparatystycznej – Uniwersytet Jagielloński 2006).
Jest autorką monografii naukowych: Kieszenie i podszewki. Podteksty kultury (2013), Gry w kulturę: gry w mit. Mitografia jako lektura (2012), Od rytuału do mitu? Teatr Śmierci Tadeusza Kantora jako fakt antropologiczny (2011) i Mitologie twarzy. Cyprian Norwid i Stanisław Wyspiański – próba komparatystyki mitu (2007), współautorką monografii: Writing Life. Suffering as a Poetic Strategy of Emily Dickinson (2011), a także twórczynią koncepcji merytorycznej i współredaktorką monografii Kultura i rozpacz. Analizy ekspresji rozpaczy w tekstach kultury (2009), współredaktorką Rocznika Mitoznawczego. Studiów Międzywydziałowej Grupy Badań nad Mitem (2006, 2008). Opublikowała także książki literackie: Szczęśliwa Żabka (2017, 2015), Psychostazja (2013), Embrion (2013), Fałdy świata (2013), Listy do skały (2011), Imbiry (2010), AnKa. Sennik byłej poetki (2010), Pisać rzęsą poemat (2009), Nie jestem poetką (2009), Znaki życia (2008), Kobiety mistrza (2006) i Biały ptak (2003).
W latach 2012-2013 była laureatką stypendium START Fundacji na rzecz Nauki Polskiej w dziedzinie literaturoznawstwa, a także m.in.: Stypendium Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2012), Stypendium Edukacyjnego Miasta Krakowa (2010) i Stypendium Twórczego Miasta Krakowa w dziedzinie literatury (2008).
Anna Kapusta jest certyfikowaną bajkoterapeutką i biblioterapeutką. Ukończyła kurs Bajkoterapii (warsztaty metodyczne, certyfikat: Wojewódzka Biblioteka Pedagogiczna w Krakowie, 2014) oraz Kurs Biblioterapii (certyfikat: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, certyfikat: Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne, 2015).
Od kilku lat pracuje nad wdrożeniem swej autorskiej koncepcji tekstoterapii kulturowej.